Témaindító hozzászólás
[15-1]
Tisztelt Markatarsak!
Ne haragudjatok,hogy elhanyagoltam ezt az oldalt, de probalom rendbe hozni!
Kedves Zoli921!
Konnyeden ossze lehet epiteni az UAZ valtot a Merci motorral,csak egy közdarab kell hozzá,amit láttam is a 4x4 online oldalon.
Véleményem szerint nem érdemes dieselmotort tenni az uazba,mert az üzemanyag árak kiegyenlitődtek, és az uaz motornak csak szikra, benzin és levegő kell, akármilyen évszak van is.
Kedves Uaz!
Az oldalamon az információ között az uaz 469villamos kapcsolási vázlata- cimszó alatt megtalálod a kapcsolási rajzot, sajnos nem szines, de csak ilyen van nekem.
Kedves Czegicarp!
Az uazokon a hosszú kar váltja tudomásom szerint a kettő és a négykerékhajtást, nálam hátra kétkerékbe, előlre négykerék hajtásba van a kar.
A kis karnak három állása van,elől normál üzemmódba, középen üres, hátul pedig felezőbe van, de csak akkor tudod kapcsolni, ha a nagy kar négykerék hajtásban van. (Figyelj oda, hogy az első kerekeknél a féltengely csonk be legyen zárva, ezt úgy tudod megnézni, hogy az agy központi kupakját leveszed, belül találsz egy hatszögletű inbus nyilást, vagy négyszögletűt, ebbe készits egy szerszámot és evvel ütközésig tekerd be a menetet. Igy a féltengelyek zárva vannak.)
Üdv.: Hofi |
Elnezest , de nem nagyon ertem , miert nem ir senki barmivel kapcsban. Ha jol lattam ez egy forum ahol az emberek tanacsokat es egyeb dolgokat osztanak meg egymassal. AHOGY ELFIGYELEM, IDE A LELEK IS CSAK HALNI JAR. Elnezest kerek az oldal tulajdonosatol. |
Udv. Segitsegre lenne szuksegm. Vasaroltam egy platos uazt, es gondjaim vannak a terepvalto mukodtetesevel kapcsban. Azt szeretnem megtudni, hogy melyik kar kapcsolja az osszkereket ill. a felezot es melyik iranyban tortennek ezek. Ha valaki elmondana ezt nekem azt nagyon szepen megkoszonnem, mert semmi erdemlegeset nem talaltam ezzel kapcsolatban, arrol nem is beszelve hogy kerdeztem par embertol ( aki allitolag ert hozza) de mindenki mast beszel. Koszonettel. |
Sziasztok!
Tudna nekem valaki segiteni Uaz villamossági bekötési rajzba 469-es hez ha lehet szines! |
sziasztok !
azt szeretném megtudni össze lehet-e kombinálni egy merci diesel motrot egy uaz váltóval
mert ha igen talán kevesebbet enne és az UAZ lényege az áttétel is megmaradna
kinek mi a féleménye?
|
Üdv!
Úgy tudom az enyém régi 325i-ből való.
közelebbit sajnos nem tudok de ha kell megpróbálom beépítve lefényképezni! |
Köszönöm a segitségedet,melyik tipusból való a kormánymű ? E34-es? |
Üdv.
Az enyémbe BMW szervokormánymű szett van beépítve (szivattyú, tartály, kormánymű). Először 12-es kazánlemezből a BMW felfogatás méretére hegesztettem egy tartót, ezt felhegesztettem az alvázra és kitámasztottam alul a keresztösszekötő alvázra. Ez a kormánymű hasonlít legjobban az UAZéra, az irányítókarját 180°-al ellehet fordítani, hogy előre nézzen mivel a kormánymű tengelye bordázott. Az irányítókar gömbfej felöli oldalát esztergályos UAZ gömbfejhez alakította. A kormányrúd felé a BMW csuklót az UAZ kormányrúdhoz igazították, ezeket az áttalakító munkákat Rácz András készítette Miskolc mellett. A főtengely végére a dupla ékszíjtárcsát is ő küldte, ez Volgáé és a felfogatása egy az egyben megegyezik az UAZéval. A szivattyút a motor elején lévő csavarokhoz rögzítettem szögvasból hegesztett tartóra. Egy-két képet találsz a Képek-Műhelytitkok-Szervokormány beépítés mappán belül. Ha valamelyik részlet szerinted nem jól látható a képeken, akkor írj ide és rakok fel róla többet. |
Sziasztok! érdeklődnék milyen tipusú autó kormányservóját lehet gondnélkül beépiteni a 469-esbe? |
Üdv Soos!
A laprugó végénél ahol a billenő felfüggesztés van ott a felfüggesztést cseréltem ki egy 10 cm-el hosszabra. Sajnos ezzel az volt a gond, hogy nem tökéletes illesztést miatt az autó úttartása rosszabb lett, és nem tudom miért az autó bal oldalra 3 cm-t dőlt!Az Uaz Index fórumon evvel a problémával már más is kűzdött, de nem tudta rá a választ. Visszatettem az eredeti felfüggesztést és újra íveltettem a laprugókat így rendbe jött az úttartás és lágyabb lett a rugózás. A laprugót a hídnál is meglehet emelni úgy, hogy a laprugó és a híd közé tömöt acélból egy tuskót illesztenek viszont így hosszabb rugó összefogó pántok is kellenek, viszont erről nincs tapasztalatom! Viszont emelést a kasztni és az alváz közé is lehet tenni(nekem ez van) Hivatalosan ezt Body-lift-nek hívják költség csökkentés szempontjáből úgy oldottam meg, hogy dolomitból olyan átmérőjű hengert esztergáltattam, mint az alváz és a kasztni közötti gumibak 6 cm magasat középen átfúrva. Kemény acélból Hosszab átmenő csavarokat készíttettem és evvel fogattam össze az alvázat és a kasztnit!
ezen a képen jól látszik a gumibak és a dolomit: //uaz4x4.gportal.hu/picview.php?prt=407972&gid=1896549&index=19
itt pedig laprugó felfüggesztés átalakítás látható: //uaz4x4.gportal.hu/picview.php?prt=407972&gid=1717864&index=6
Üdv Hofi! |
Üdv. jafi
Ha ugyanaz, mint a 469, akkor felező van benne! Igen, fogaskerekes és közvetlen kapcsolható, magyarul az egyik első és az egyik hátsó kerék mindig hajt! Akkor hajt egyszerre az első vagy a hátsó két kerék,ha valamelyik hídba difizár van! Nekem egyik hídba sincs difizár, de hobby szintre így is maximálisan megfelel!Mivel két fiammal szoktam terepezni, ezért vettem rá csörlőt!
Portállal az áttétel megváltozik, ezért az autó lassabb, viszont terepen jóval erősebb!
Én sopronban élek, ha erre jársz nagyon szívesen látunk, benzint ne hozz, nekünk élmény, ha kocsikázhatunk. Amiben tudok nagyon szívesen segítek! Mivel hétközben reggeltől estig dolgozom, ezért szombaton, vasárnap itthon vagyok ilyenkor szoktunk szerelni és kocsikázni az erdőben!
Ha kérdésed lenne ezen a számon hétvégenként is elérsz: 0630/3471803
Üdv Hofi! |
hello!!!!
Szertnék segitséget kérni: h hogyan lehet + memelni az uazt a laprugonál... |
Üdv.: Hofi!
Hunter ugyan az mint a 469b csak annyi a változás, hogy a vászontető helyett fémtető van, semmi másban nincsen eltérés!!!!
Nos, akkor amit tudok: nincsen benne difzár, sem felező, csak egy direkt hajtás ami fogaskerekes és közvetlenül kapcsolható? Hátsókerekes az Uaz alapban ugye, ..és ezt ha kell összezárom az első két kerékkel, semmi több? Mi történik akkor, ha tegyük fel : első két kerék jégen és csak pörög álló helyzetbe, a hátsó kerekek közül egy a sárban pörög, a másik meg egy keményebb (ahol van tapdás) áll. - vagy ez is mozog, pl. úgy mint a G merci vagy nem mozdúl mert így olyan a tulajdonságai vannak így, mint egy mezei személykocsinak?????
Én szeretnék rá vizsgát is, rendszámot, azaz nemcsak terepen használnám, hanem a belvárosban is (Budapest), persze nem minden esetben. Nos, amúgy sem egy speed jármű az UAZ, de aportálhíd ennyire lassítana rajta, mennyivel járnék rosszabbúl aszfalton?
Megkérdezhetem merre élsz, mert életemben kétszer ültem Uazban, de azóta is ki szeretném próbálni, benzint viszek és megnézném, ill. érdekelne a műszaki paraméterei, szerelése...stb!?!
Persze ha csak van rá mód, mert itt Pesten máshogy állnak az emberhez, kevés az UAZ ill. Szentendrén van egy UAZ szervíz, de ott semmit sem mondanak,azaz már az elején hülyének néznek!
Üdv.: Jafi
|
[15-1]
|